Názov projektu: Poďme spolu do prírody
Edukačná aktivita: Tajomstvá lúky
Typ materiálu: Aktivita pre MŠ
Zameranie: rozvoj artikulácie a myslenia, rozvoj koncentrácie pozornosti, zrakové vnímanie
Uroveň: nadväzujúca aktivita, prezentácia
Tematický okruh: Príroda
Obsahový štandard: Rastlinná a živočíšna ríša
Výkonový štandard: Určiť niektoré pozorovateľné spojitosti medzi rastlinnou a živočišnou ríšou
Kompetencie: kognitívne, učebné, informačné
Pomôcky: motýlik, obrázkový material prezentovaný na interaktívnej tabuľi, obrázky o lúčnych
kvetoch, pracovné listy na interaktívnej tabuľi, notebook, tlačiareň
Kľúčové slová: lúčne kvety, chrobáčiky, maľované čítanie, žaba, mravec, motýlik, lienka, vták,
hmyz, makovník, margarétka, nezábudka, púpava, mravenisko, potok, strom
Výchovno-vzdelávacie ciele:
- spoznávať, a vymenovať kvetov a živočíchov s ktorými sa stretávame na lúke,
- opísať život živočíchov a rastlín, zdôvodniť základné vzťahy a súvislosti medzi nimi,
- interaktívnym perom – priradiť čiarou živočíchov k obrázku (rozvíjať grafomotoriku),
- dokresliť správny počet bodiek (rozvíjať číselné predstavy),
- rozvíjať zrakové vnímanie (pozorovacie schopnosti),
- rozvíjať orientáciu v priestore,
- rozvíjať sústredenosť a koordináciu, správne držanie písadla.
Vzbudenie záujmu
Jeden deň malý motýlik sa vybral na lúku. Bol veľmi zvedavý, chcel sa oboznámiť s prírodou, poznať lúku, kvety, hmyzy, lienky, chrobáčiky, zvieratká, vtákov, žabu.
Na interaktívnej tabuli prezentujem deťom obrázok lúky. Spolu s motýlikom vediem rozhovor o vnímaných obrázkoch, o svojich skúsenostiach s kvetmi a živočíchmi.
Hlavná časť
Prezentujem deťom obrázky lúčnych kvetov. Spolu s motýlikom prejdeme k jednotlivým cvičeniam.
1 úloha – Deti pomenujú mená jednotlivých kvetov, opisujú farby a časti.
2 úloha – Lienka bola smutná, lebo si stratila bodky. Deti si nakreslia na lienkin chrbát správny
počet bodiek (deťom vytlačím pracovný list). Obrázku zafarbia.
3 úloha –Zvieratká a chrobáčiky sa stratili a nenájdu cestu domov. Deti majú za úlohu ukázať
správnu cestu a zaviesť ich domov. Deti pracujú pri tabuli, potom im rozdám pracovné listy.
Čiarou spájajú živočíchy do správneho miesta – mravčeka do mraveniska, vtáka na strom, lienku do trávy, motýlika a včela na kvet, žabu do potoka. Obrázku zafarbia.
4 úloha– Deti pomocou učiteľky si prečítajú kreslený príbeh.
Záver: Vyhodnotenie aktivity, hodnotia čo sa im páčilo/nepáčilo.
Autori – Angelika Kerepesiová, Mária Ištóková, Katarína Orbánová, Elvira Kissová
Rok vytvorenia – 2015